La sol·licitud genèrica amb les dades relatives a l'acció que es desitja demanar i a més en cada cas cal adjuntar la següent documentació:
- Original i fotocòpia de la cartilla veterinària de l’animal on constin: les seves característiques, la identificació per microxip o tatuatge, la identificació del propietari i la data de la darrera vacunació.
- Original i fotocòpia del DNI del propietari de l’animal que acrediti la majoria d’edat.
- Original i fotocòpia del DNI del representant o persona que fa la inscripció (si no es tracta del propietari). En aquest cas, cal una autorització signada pel propietari per ser representat.
- Original de la cartilla veterinària de l’animal o el certificat veterinari de defunció.
- Baixa del registre de microxip o canvi de propietari.
- Si el nou propietari resideix a Tremp, caldrà aportar: Sol•licitud comunicant la transmissió de l’animal, subscrita per l'antic i el nou propietari i original i fotocòpia del DNI de l'antic i del nou propietari.
- Per a la modificació del cens (canvi d’adreça, modificació de dades incorrectes...):
- Instància a l’Ajuntament adjuntant la documentació que justifiqui les dades a modificar.